Met zonnebrand in de aanslag, in zomerjurken en linnen broeken, met ijsjes en aardbeien, ging het team van Holland boven Amsterdam 23 juni met promotiepartners op tour door de streek. En zoals het in Nederland hoort, viel ook de nodige zomerse bui.

Onder begeleiding van presentatrice Maureen du Toit van NH-AT5 trok een gele schoolbus met partners van Holland boven Amsterdam langs drie zomerse locaties, waar ondernemers zich verzameld hadden. Samen vierden zij de zomer in Holland boven Amsterdam. De bus maakte een stop bij IJgenweis in Bovenkarspel, bij SKEEF aan het Strand van Luna in Heerhugowaard en Landal Beach Resort Ooghduyne in Julianadorp aan Zee.

Op locatie benadrukten wethouders Ben Tap, Odile Rasch en Jelle Beemsterboer dat Holland boven Amsterdam vooral gaat over samenwerken. “Uit cijfers van het NBTC blijkt dat het inkomend toerisme alleen maar groeit. Dit biedt een enorme economische kans voor het gebied Holland boven Amsterdam, als we gezamenlijk promotie voeren.”

Ger Welbers commercieel directeur van NH AT5 beaamt dit. “Samen met het Noordhollands Dagblad en Rodi Media zijn wij trotse mediapartners van Holland boven Amsterdam. Samen bereiken wij in print, via radio en televisie en online niet alleen de eigen inwoners, maar ook de internationale bezoeker in Amsterdam. Er wordt nu een videokanaal ontwikkeld dat via booking.com en in hotels wordt uitgezonden, met nieuws uit Amsterdam en bijzondere evenementen uit Holland boven Amsterdam.”

Marlies Groot, bestuurder van Holland boven Amsterdam vertelde vol passie: “Met de regiokrant, accommodatiegids, de buitenreclames, en de kust- en fietscampagnes in samenwerking met het NBTC zijn we hard op weg een fantastische destinatie neer te zetten. Holland wordt door de toerist steeds meer als stad gezien en hier springt het NBTC met de ontwikkeling van de Holland metrolijnen op in. Met thematische routes zoals de waterlijn of de gouden eeuw lijn, worden toeristen verleid om Nederland te bereizen. Nederland wordt gepresenteerd als een stad, waar je met de metrolijn zo van het ene mooie plekje naar het andere plekje reist. Ook Holland boven Amsterdam hoort hier in thuis.”

Anne Marie Dees van Amsterdam Marketing sloot af met een groot compliment aan alle betrokkenen: “Sinds 1 april is Holland boven Amsterdam actief, wat een grote zichtbaarheid en mooie wijze van profileren hebben jullie al laten zien!”

Met de zomer voor de deur hieven alle aanwezigen het glas: zin in de zomer, in Holland boven Amsterdam!

Share This