Met de lancering van de campagne ‘Tulpen boven Amsterdam’

Molens, kaas en vooral ook tulpen staan synoniem voor Nederland. Binnen Holland boven Amsterdam zijn de tulpenkwekers samen goed voor de jaarlijkse productie van 2 miljard tulpen. De uitgestrekte tulpenvelden trekken grote aantallen toeristen per jaar uit de hele wereld en er is ruimte voor meer bezoekers. Door een nieuw samenwerkingsverband is de campagne ‘Tulpen boven Amsterdam’ tot stand gekomen, met als doel vrijwel iedere toerist naar de kop van Noord-Holland te lokken.

 

De echte tulpenbeleving

In de kop van Noord-Holland bevindt zich het grootste aaneengesloten bollengebied wereldwijd. Daarmee heeft de regio een voorname positie in de internationale handel in bloembollen. Zo’n 65 procent van de productie vindt plaats in Nederland, waarvan ongeveer de helft in de Kop van Noord-Holland. Met een totale oppervlakte van 12.000 hectare tulpenvelden is de regio Holland boven Amsterdam leading op het gebied van de tulpenteelt. Toeristen uit binnen- en buitenland komen naar de regio om de uitgestrekte tulpenvelden te bewonderen.

Campagne ‘Tulpen boven Amsterdam’

De campagne is een initiatief van 9 toonaangevende locaties en evenementen, die de krachten gebundeld hebben om bezoekers in het voorjaar (maart/april t/m mei) een bloem- en kleurrijk en vooral zeer gevarieerd voorjaarsprogramma aan te bieden voor regionale, nationale en internationale toeristen.

In de afgelopen jaren is er een sterk stijgende belangstelling voor het Holland boven Amsterdam-gebied, Dagje Uit naar de tulpen boven Amsterdam stond in 2018 met stip op 1 van meest bezochte webpagina’s van Holland boven Amsterdam. Een trend hierbij is dat toeristen zelf een ‘TulpenTrip’ samenstellen en dit sluit goed aan bij de mogelijkheden die de initiatiefnemers bieden. Zo kunnen bezoekers vliegen boven de tulpenvelden of meedoen aan een tulpen 10-daagse.

Holland boven Amsterdam is verantwoordelijk voor de marketing- en communicatie van Tulpen boven Amterdam. O.a. door inzet van:

  • regionale, nationale en internationale campagnes
  • campagne in Duitsland en Belgie i.s.m. NBTC
  • printcampagnes
  • artikelen in tijdschriften
  • landelijke en huis-aan-huis verspreiding van een speciaal samengesteld programma-magazine
  • persreizen, speciale website, WIN-acties en een omvangrijke online-campagne

Initiatiefnemers nieuw samenwerkingsverband

Bij de campagne ‘Tulpen boven Amsterdam’ zijn onderstaande partijen betrokken: Bloemendagen Anna Paulowna, Hortus Bulborum Limmen, Bloeiend Zijpe Schagen, Kleurrijk Julianadorp, Land van Fluwel Sint Maartenszee, Poldertuin Anna Paulowna, Tulpenexcursie Slootdorp, Lentetuin Breezand, Floratuin Julianadorp en Holland boven Amsterdam.

Kick-off event

Op woensdag 13 februari is de officiële kick-off van de Holland boven Amsterdam-campagne in de tulpenkas van teler Siem Munster. In deze kassen staan circa 1.000.000 tulpen in verschillende groeistadia en is een passende locatie voor de lancering van de campagne rondom de tulpen in Holland boven Amsterdam.

Aanvullende informatie kunt u downloaden via: NHN Persbericht TulpenbovenAmsterdam Aanvullende informatie

 

Share This