MICE & Travel Trade campagne gelanceerd in Museum de Broekerveiling

Marketingorganisatie Holland boven Amsterdam is een campagne gestart voor de MICE & Travel Trade markt. Met dit initiatief wil de organisatie de regio Holland boven Amsterdam op de kaart te zetten voor groepsuitjes, -arrangementen en zakelijke bijeenkomsten zoals congressen, productpresentaties en vergaderingen.

Op 30 oktober werd, onder toeziend oog van de 100 bezoekers van het MICE & Travel Trade event, de campagne gelanceerd met de veiling van de eerste brochures voor een goed doel en lancering van de website www.meetingsbovenamsterdam.com.

Zakelijk markt

Zakenreizen dragen substantieel bij aan de werkgelegenheid in Nederland. Met ruim 2,3 miljoen meerdaagse georganiseerde (MICE) zakenreizen en de ruim 5,1 miljoen overnachtingen die daarmee samen gaan, is de zakelijke reisbranche verantwoordelijk voor circa 55.000 banen in Nederland.

De campagne van Holland boven Amsterdam heeft als doel een deel van de 1,3 miljard euro omzet in deze sector naar de regio toe te halen.

Casper Naber, Directeur Van der Valk Hotel Hoorn, is blij met de inzet van Holland boven Amsterdam: “Destinatiemarketing vereist groter durven denken en verbinding zoeken om gezamenlijke doelen te bereiken. Dit heeft de regio nodig om vooruit te komen.”

De doelgroep betreft touroperators in binnen- en buitenland en nationale- en internationale bedrijven, welke congressen, vergaderingen, evenementen en bedrijfsuitjes organiseren. Door het uitbrengen van een brochure voor elk van deze markten en het lanceren van een website, is inzichtelijk wat de regio Holland boven Amsterdam deze doelgroep te bieden heeft.

Veiling voor het goede doel

De 100 bezoekers, ondernemers uit de toeristische sector, konden tijdens het event bieden op kavels voor het goede doel. Deze kavels waren beschikbaar gesteld door collega ondernemers uit de branche en in totaal is ruim 1000 euro opgehaald voor Stichting Je mag er zijn. Een initiatief waarbij tweedehands kleding, kinderwagens, speelgoed etc. beschikbaar wordt gesteld voor pleegkinderen en hun pleeggezin.

Onder de geveilde kavels behoorden ook de eerste brochures van de campagne.

Bekijk hier een sfeerimpressie van de lancering: