Het toerisme in de regio Noord-Holland Noord zit sterk in de lift. Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam merkt dit vooral aan de positieve resultaten van de marketingcampagnes die dit jaar werden ingezet en de sterke groei van het aantal websitebezoekers. Dit is gegroeid van 50 naar 2.500 bezoekers per dag.

 

De websites van Holland boven Amsterdam, waaronder ook de Kop van Noord-Holland valt, realiseerden met dit aantal bezoekers een groei van maar liefst 1.900%. In de zomermaanden juli en augustus werden er zelfs uitschieters van 4.000 websitebezoekers per dag genoteerd.

Vooral Nederlanders zijn nieuwsgierig naar wat er in eigen land te doen is. Bijna een half miljoen Nederlanders raadpleegden de websites van Holland boven Amsterdam.

De top 5 van meest bezochte evenementen/iconen in Noord-Holland:

  1. Robbentocht Den Oever
  2. Koningsdag
  3. Kaasmarkt Alkmaar
  4. Weekmarkt Schagen
  5. Juttersmarkt Den Helder

Bij een bezoek aan de regio wordt ook veel gezocht op locaties geschikt voor jonge kinderen:

De top 5 van meest bezochte locaties met kinderen:

  1. Landgoed Hoenderdaell
  2. De Klimvallei
  3. Sprookjeswonderland
  4. Duynpark Het Zwanenwater
  5. Museum stoomtram Hoorn-Medemblik

Internationaal bezoek

De inzet van internationale campagnes zorgde er ook voor dat steeds meer Duitsers (105.208 bezoekers / 23%) en Belgen (24.675 bezoekers / 5%) de websites van Holland boven Amsterdam raadpleegden. Met name de strandpagina was een populaire pagina onder Duitse bezoekers.

Jeroen Kor van Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam: ‘Het was deze zomer flink druk in onze regio. Het weer heeft daar natuurlijk een groot aandeel in gehad, maar ook de marketingcampagne en de samenwerkingen met ondernemers hadden hierop een positieve invloed. We konden bezoekers een gevarieerd aanbod van activiteiten en evenementen aanbieden. Dankzij een aantal win- en kortingsacties waren hier mooie voordelen aan verbonden.’

Holland boven Amsterdam is van plan onverminderd door te gaan met de marketingcampagnes om zo de toestroom naar de regio te blijven stimuleren en te ondersteunen in de behoefte van Amsterdam om de druk in de hoofdstad te verminderen.

‘Met de ondernemers blijven we bezoekers aan Noord-Holland Noord een warm en gastvrij welkom bieden. Met aansprekende campagnes combineren we de iconen van onze regio op verrassende wijze met elkaar. Voor het najaar staan de themapagina’s ‘nazomerenbovenamsterdam.nl, herfst- en winterboven-amsterdam.nl al klaar. Daarbij hebben we weer een aantal win- en kortingsacties op de planning waarin een hoofdrol is weggelegd voor de sfeer in de regio en de streekproducten “, aldus Kor.